Čo je reklama?

Reklama je publikovanie, podpora a komunikácia informácií alebo názorov o výrobku alebo službe, prípadne organizácii, so zameraním na potenciálny trh. Použité prostriedky môžu mať viacero foriem, napr. formu reklamy v médiách alebo priamej reklamy. Osobitným typom reklamy je internetová reklama.

Textová reklama

Internet je v prvom rade o informáciách a to si neuvedomujú mnohí zadávatelia reklamy, keď podceňujú textovú reklamu t.j. reklamu buď v podobe priamych hypertextových odkazov (liniek) s jasným informačným posolstvom alebo kratšieho popisného textu zakončeného odkazom.

Textová reklama ako viacnásobne potvrdzuje každý, kto mal možnosť testovať rôzne druhy reklamy, je ďaleko najefektívnejším druhom reklamy na Internete a to nielen kvôli nízkej cene a vysokej flexibilite, ktorá umožňuje napr. rýchlo meniť a aktualizovať reklamný text. Dôvodom jej úspešnosti je aj tvz. bannerová slepota t.j. otupenie užívateľov z rôznej farebnej a blikajúcej bannerovej reklamy, ktorú mnohí užívatelia berú ako kulisu a ignorujú v prospech textu, ktorý obsahuje informácie, ktoré hľadajú.

E-mail reklama

Ponuka priamo osloviť veľké množstvo ľudí a to aspoň do určitej miery cieleným spôsobom znie určite lákavo. A naozaj, zaujímavo napísaný mail v schránke veľkého množstva ľudí má veľkú šancu, že osloví tých, ktorých hľadáte - záujemcov o Vaše produkty a služby.

 

Grafická (bannerová) reklama

Sú dve cesty ako sa vyhnúť bannerovej slepote:

  • zladiť banner s prostredím do ktorého bude umiestnený a spraviť ho tak informačnou časťou celku
  • spraviť ho výnimočne originálne a pútavo pre danú cieľovú skupinu, spôsobom, ktorý nebude obťažovať ale naozaj zaujme.

Je možná anonymita na webe?

Anonymita je pojem, ktorý sa až príliš často spája s najväčšou svetovou sieťou. V skutočnosti však ide iba o slovný obrat, ktorý vyjadruje mylnú mienku mnohých užívateľov. Internet je anonymný asi tak, ako zviera s implantovaným vysielačom, pohybujúce sa v stáde. Pre bežného pozorovateľa nerozoznateľné od ostatných, no pre lovca s prijímačom ide o jasný a nezameniteľný cieľ. Existujú však spôsoby, ako ostať anonymnou súčasťou stáda.

Kontakt

rizikainftech janosik.lu@gmail.com